24.12.2025 13:45
Про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території «Розміщення свинокомплексу на території Радехівської міської ради за межами населеного пункту с. Сушно Шептицького району Львівської області»
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території «Розміщення свинокомплексу на території Радехівської міської ради за межами населеного пункту с. Сушно Шептицького району Львівської області»
Загальні положення
Замовник СЕО
Радехівська міська рада Шептицького району Львівської області, місцезнаходження: пр. Відродження, 3, м. Радехів, Шептицький р-н, Львівська обл., 80200, в особі міського голови Степана Коханчука.
ЄДРПОУ 26361149
Вид та основні цілі документу державного планування
Детальний території «Розміщення свинокомплексу на території Радехівської міської ради за межами населеного пункту с.Сушно Шептицького району Львівської області» розробляється на замовлення Радехівської міської ради Шептицького району Львівської області відповідно рішення 59 сесії 8 скликання Радехівської міської ради від 15.10.25 №38.
Детальним планом опрацьовується планувальне рішення території за межами населеного пункту села Сушно в районі земельних ділянках кадастровий №4623986200:05:000:1660 та кадастровий №4623986200:05:000: 1659, орієнтовною площею проведення проектних робіт 10,0 га.
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельних ділянок з метою:
– деталізації і уточнення у більш крупному масштабі положень схеми планування території Радехівської громади Львівської області та схеми планування Львівської області;
– виявлення та уточнення територіальних ресурсів для містобудівного використання;
– визначення планувальних меж території свиноферми;
– визначення містобудівних умов і обмежень на проектовану територію;
– обґрунтування потреб та містобудівний розрахунок території і визначення її цільового призначення, відображення існуючих земельних ділянок та їх функціонального використання;
– визначення усіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами;
– визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації території
– проведення стратегічної екологічної оцінки.
Проект повинен розроблятися у відповідності до:
– Земельного, Водного та Лісового кодексів України;
– Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
– Закону України «Про відходи»;
– Закону України «Про охорону атмосферного повітря»;
– Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»;
– Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»;
– Закону України «Про природно-заповідний фонд України»;
– Закону України «Про екологічну мережу України»;
– Закону України «Про охорону земель»;
– Закону України «Про рослинний світ»;
– Закону України «Про тваринний світ»;
– Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»;
– ДБН Б.2.2-12:2019 «Планування і забудова територій»;
– ДБН Б.2.2-5:2011 «Благоустрій територій»;
– ДБН В.2.3-5:2018 «Вулиці та дороги населених пунктів»;
– ДБН Б.2.4-1-94 «Планування та забудова сільських поселень»;
– ДБН А.2.2-1:2021 «Склад і зміст матеріалів оцінки впливів на навколишнє середовище (ОВНС)»;
– ДБН-Б.1.1-14_2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»;
– ДСП-173 «Державні санітарні правила планування та забудови населених пунктів»;
– ДСТУ-Н Б Б.1-1-12:2011 «Настанова про склад та зміст плану зонування території (зонінг)»;
– СНіП 1.02.01 «Охорона навколишнього природного середовища».
Інформація про те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Проектована територія складається з земельних ділянкок: кадастровий №4623986200:05:000:1660, кадастровий №4623986200:05:000:1659 та проектованої до відведення земельної ділянки.
– існуюча категорія земель – землі с/г призначення;
– існуюче цільове призначення – 01.03 Для ведення особистого селянського господарства
– існуючий вид використання – під с/г будівлями.
Проектний стан
– проектована категорія земель – землі с/г призначення;
– проектоване цільове призначення – 01.03 Для ведення особистого селянського господарства;
– проектований вид використання – для будівництва та обслуговування свиноферми до 12 тис. голів.
– проектована санітарно-захисна зона – 500 м.
Розташування
Ділянка розміщена за межами населеного пункту с.Сушно, на північ від населеного пункту та межує:
– з півночі – розпайовані земельні ділянки;
– з заходу та півдня – територія колишнього господарського двору;
– зі сходу – розпайовані земельні ділянки;
Найближчий житловий будинок розташований на віддалі понад 500 м від проектованої території.
Ймовірні наслідки
а) наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення:
Значного негативного впливу під час планованої діяльності на компоненти навколишнього середовища та здоров’я населення не передбачається.
Табл. 1. Ймовірні наслідки виконання ДДП
|
Сфери охорони довкілля |
Можливі наслідки виконання ДДП |
|
Атмосферне повітря |
Під час будівництва ферми вплив на повітряне середовище буде зумовлюватись збільшенням викидів забруднювальних речовин від роботи двигунів транспортних засобів, викидами пилу при проведенні земляних робіт. Дані речовини будуть утворюватися в незначних кількостях, без перевищень норм ГДК. При експлуатації об’єкту проектування можливе утворення викидів в повітря зі специфічним запахом та органічним вмістом. |
|
Водне середовище |
Будівельні роботи можуть бути джерелом забруднення поверхневих і підземних вод внаслідок випадкового викиду забруднювальних речовин, що будуть використовуватись на будівельному майданчику. При експлуатації будуть утворюватися стічні води. Вплив на водне середовище буде спостерігатись у випадку незабезпечення достатньої очистки стічних вод. Джерел забруднення поверхневих стоків нафтопродуктами та іншими забруднюючими речовинами на території проектування немає. Створення додаткових впливів на водне середовище не передбачається. |
|
Ґрунтове середовище |
При будівництві об’єктів можливе тимчасове складування будівельних відходів та залишків матеріалів. Порушення ґрунтового покриву може відбуватись під час будівництва та руху транспортних засобів. Внаслідок будівництва об’єктів транспортної інфраструктури можливе забруднення ґрунтового середовища нафтопродуктами. При експлуатації ферми можливий вплив на ґрунтове середовище внаслідок неправильного поводження з відходами виробництва. |
|
Рослинний та тваринний світ |
Негативного впливу не очікується. |
|
Акустичний вплив |
Шумове забруднення буде спричинене роботою відповідного устаткування підприємства, транспортними засобами. Проте, такий вплив не буде перевищувати встановлені допустимі норми. |
б) наслідки для територій з природоохоронним статусом:
Територія, на яку розробляється детальний план, знаходиться поза межами структурних елементів екологічної мережі. На території проектування об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.
в) транскордонні наслідки, у тому числі для здоров’я населення:
Проектні пропозиції детального плану території не матимуть транскордонних наслідків для довкілля, оскільки земельна ділянка розташована на значній відстані від межі сусідніх держав.
Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі, якщо ДДП не буде затверджено
Альтернативних варіантів проекту не передбачається.
Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час СЕО
Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
– статистичну інформацію;
– фонові та лабораторні дослідження стану довкілля;
– оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;
– пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території.
Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП
Під час здійснення СЕО передбачається розглянути заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, визначені законодавством. Так, Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища. Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог.
Перелік проектних рішень для запобігання, зменшення та пом’якшення негативного впливу наслідків від виконання проектних рішень детального плану території, комплекс яких включає:
– дотримання рішень проекту детального плану території щодо раціонального використання території;
– дотримання параметрів планувальних обмежень, визначених санітарними нормами та екологічним законодавством;
– влаштування необхідних огороджень будівельних майданчиків (охоронних, захисних або сигнальних);
– контроль за точним дотриманням технології провадження робіт;
– контроль за дотриманням викидів забруднювальних речовин в атмосферному повітрі населеного пункту;
– зменшення рівня викидів шкідливих речовин в повітря, розроблення та реалізація схем оптимізації руху автотранспорту в населених пунктах;
– влаштування централізованої системи водопостачання та водовідведення;
– інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів;
– дотримання вимог щодо санітарного очищення території, розвиток роздільного збору ТПВ, модернізація техніки для санітарного очищення;
– впровадження спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території проектування (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо);
– забезпечення протирадіаційного стану із здійсненням моніторингу та оформленням дозиметричного паспорта;
– забезпечення благоустрою території;
– забезпечення акустичного режиму шляхом застосування будівельно-акустичних засобів захисту від шуму, а також озеленення вздовж вулиць.
Передбачаються пожежно-профілактичні заходи, спрямовані на повне або часткове усунення причин виникнення і розвитку пожеж, а також на створення умов, необхідних для успішної їх ліквідації і проведення рятувальних робіт.
Пропозиції щодо структури та змісту звіту про СЕО
Пропонується така структура звіту:
– зміст та основні цілі детального плану, його зв’язок з іншими документами державного планування;
– характеристика поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– характеристика стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються детального плану території, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);
– зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на державному та місцевому рівнях, що стосуються детального плану території;
– опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових (1, 3-5 та 10-15 років відповідно, а за необхідності - 50-100 років), постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;
– заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання детального плану території;
– обґрунтування вибору виправданих альтернатив, якщо такі розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);
– заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання детального плану території для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
– резюме нетехнічного характеру інформації, передбаченої пунктами 1-10 цієї частини, розраховане на широку аудиторію.
Підлягає під процедуру ОВД відповідно до ст.3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля»
Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції та строки їх подання
Радехівська міська рада, Шептицького району Львівської області, місцезнаходження: пр. Відродження, 3, м. Радехів, Шептицький р-н, Львівська обл., 80200, Електронна пошта radekhiv-miskrada@ukr.net
15 днів з дня публікації заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Детального плану території «Розміщення свинокомплексу на території Радехівської міської ради за межами населеного пункту с.Сушно Шептицького району Львівської області» (відповідно до п.п. 5, 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
Просимо надати зауваження та пропозиції.