09.08.2024 12:19
Робоча зустріч у Радехівській ДПІ: Порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно.
Працівники Радехівської ДПІ проводять зустрічі з платниками податків задля активного роз'яснення застосування норм податкового законодавства.
Так, під час проведення чергової зустрічі з відвідувачами ЦОП Радехівської ДПІ фахівець розповіла, що податок на нерухоме майно нараховують органи податкової служби за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості, вручаючи їм податкові повідомлення-рішення.
В поточному році громадяни сплачуватимуть податок на нерухомість за об`єкти, що були у володінні в 2023 році, але сплачувати податок на нерухоме майно зобов’язані лише ті фізичні особи, які володіють квартирою, квартирами, житлова площа яких перевищує 60 кв м і будинку площею більше 120 кв м. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв м. За наявності у власності платника податку об’єкта житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи, загальна площа якого перевищує 300 кв. метрів (для квартири) або 500 кв. метрів (для будинку), сума податку збільшується на 25000 грн. на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості (його частку).
Власникам нерухомого майна нараховується податок, який встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування та типів нерухомості у розмірі, що не перевищує 1,5 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування. (п.266.5.1. Податкового кодексу України).
Для нарахування податку використовуються дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, держателем якого є Міністерство юстиції України, або оригінали відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності.
Звернули увагу, що сплатити визначену суму податку на нерухоме майно громадянам необхідно впродовж 60 днів з дня отримання повідомлення – рішення.
У разі якщо є сумніви щодо розмірів нарахованих податкових платежів громадяни, які є власники землі та нерухомості, мають можливість провести звірку щодо належних їм об’єктів оподаткування та наявної заборгованості зі сплати майнових податків у будь-який зручний час відповідно до графіка роботи ЦОП.
Для якісної звірки та спілкування з фахівцем ЦОП громадянам варто при собі мати документи, що посвідчують особу, та правовстановлюючі документи на належне майно.
Фахівець окремо підкреслила, що фізичні особи, з використанням кваліфікованого електронного підпису, мають можливість не лише переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань, але і сплатити податок.
Поділитись
Дізнайтеся також
Усі новини