Логотип

Радехівська міська територіальна громада

Львівська область, Шептицький район

04.02.2025 15:10

Радехівський сектору обслуговування платників Шептицької ДПІ інформує : « Про Систему управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками)”.

09077df9-a7db-42ac-8191-c6f265b87670.jpg

Радехівський сектору обслуговування платників Шептицької ДПІ Головного управління ДПС у Львівській області повідомляє.

Порядок здійснення процесів системи управління податковими ризиками затверджений наказом Державної податкової служби України від 30.09.2024 № 707. Порядок визначає єдиний комплексний підхід до управління ризиками дотримання платниками податків податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на ДПС, та основні організаційно-методологічні засади реалізації в ДПС системи управління податковими ризиками.

Податковий ризик – ймовірність настання певних подій, що призведе до невиконання платником податків вимог податкового законодавства, іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи.

Основними видами податкових ризиків є:

- ризик реєстрації – випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;

- ризик звітності – випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;

- ризик сплати – випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;

- ризик декларування – випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).

Система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) (далі – СУПР) – частина бізнес-процесів, цілей, стратегії та діяльності ДПС, що передбачає безперервний, циклічний, ітеративний, комплексний, цілісний процес управління, що здійснюється в ДПС на основі податкових ризиків (комплаєнс-ризиків).

СУПР охоплює автоматизовані, неавтоматизовані та комбіновані процеси.

Автоматизовані процеси передбачають використання заздалегідь розроблених автоматизованих алгоритмів ідентифікації, оцінки податкових ризиків та способів реагування на них на основі податкової інформації, що міститься і зберігається в інформаційно-комунікаційних системах ДПС (далі – ІКС ДПС),

Неавтоматизовані процеси передбачають виявлення податкових ризиків на підставі податкової інформації, відібраної з ІКС ДПС за разовими тематичними алгоритмами, та інформації, отриманої із зовнішніх джерел від інших центральних органів виконавчої влади та правоохоронних органів.

Комбіновані процеси передбачають поєднання автоматизованих і неавтоматизованих процесів оброблення інформації про платників податків та їхні податкові ризики.

Впровадження СУПР надасть можливість, зокрема:

- мінімізувати ризики недотримання платниками податків вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДПС;

- підвищити довіру суспільства до національної податкової системи завдяки наданню підтримки платнику податків у виконанні його податкових обов’язків;

- запровадити механізм комплаєнсу від державної реєстрації платника податків до системи відслідковування податкових ризиків у ДПС та кінцевого результату – сплати податків та зборів до бюджетів усіх рівнів.

 

Поділитись
Дізнайтеся також
Дізнайтеся також

Усі новини