Логотип

Радехівська міська територіальна громада

Львівська область, Шептицький район

22.05.2025 16:55

Надання одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України

5ab0ec2e-0522-41cb-b63f-91a3ab183c9f.jpeg

Відповідно до Закону України від 20.03.2023 № 2980-IX “Про одноразову грошову допомогу за шкоду життю та здоров’ю, завдану працівникам об’єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України” (далі – Закон) передбачено надання одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України (далі – одноразова грошова допомога).
Право на призначення і виплату одноразової грошової допомоги мають особи з числа працівників об’єктів критичної інфраструктури, державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування, які стали особами з інвалідністю у зв’язку з пораненням, каліцтвом, контузією або внаслідок захворювання, пов’язаних з виконанням посадових (службових, професійних) обов’язків у період військової агресії Російської Федерації проти України в районах проведення після 24.02.2022 воєнних (бойових) дій або в районах, що піддавалися після цієї дати бомбардуванням, авіаударам та іншим збройним нападам, а в разі їх загибелі (смерті) за таких обставин – члени їх сімей.
Порядок призначення і виплати одноразової грошової допомоги затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2023 № 1396 “Деякі питання соціального захисту осіб, які мають особливі та особливі трудові заслуги перед Батьківщиною, ветеранів війни та осіб, що працюють в спеціальних умовах” (далі – Порядок).

Одноразова грошова допомога встановлена Законом у таких розмірах:
1) особам з інвалідністю I групи - 800 тисяч гривень;
2) особам з інвалідністю II групи - 500 тисяч гривень;
3) особам з інвалідністю III групи - 200 тисяч гривень;
4) у разі загибелі (смерті) - 1 мільйон гривень.

Особи, які мають право на отримання одноразової грошової допомоги, мають подати до територіального органу Пенсійного фонду України, незалежно від адреси задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), заяву про її призначення і виплату. Призначення і виплата одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров’ю здійснюється на підставі низки документів та відомостей, передбачених пунктом 10 Порядку, а саме: заяви кожної особи, яка має право на отримання одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров'ю, або законного представника про призначення одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров'ю (за малолітніх або неповнолітніх осіб заяву подає один із батьків, опікун, піклувальник або інший законний представник, за недієздатну особу або особу, цивільна дієздатність якої обмежена, - опікун або піклувальник відповідно);
копії особистого розпорядження (у разі наявності), засвідченої командиром / керівником підрозділу / керівником органу, в якому особа, зазначена в частині першій статті 1 Закону, служила/працювала, або нотаріусом;

копії паспорта громадянина України / тимчасового посвідчення громадянина України копії документа про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків (крім фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків відповідно до закону);
акта (копію нотаріально засвідченого акта) розслідування (спеціального розслідування) нещасного випадку, гострого професійного захворювання (отруєння), аварії, що стався (сталося/сталася) реквізитів рахунка в установі банку, відкритого на ім'я отримувача, а в разі виплати на користь малолітньої та/або неповнолітньої дитини - відкритого на ім'я одного з батьків, опікуна, піклувальника або іншого законного представника;
копії свідоцтва про шлюб або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію шлюбу - для дружини/чоловіка загиблого (померлого);
копії рішення суду, яке набрало законної сили, що підтверджує факт проживання однією сім'єю, але не перебування у шлюбі між собою або в будь- якому іншому шлюбі, - для жінки/чоловіка загиблого (померлого);
копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача - для дітей загиблого (померлого);
копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача -
для внуків загиблої (померлої) особи, якщо на момент її загибелі (смерті) їх батьки загинули (померли);
копії свідоцтва про народження або витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження отримувача - для батьків загиблого (померлого);
довідки про навчання (для повнолітніх дітей, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти у закладах загальної середньої, професійної
(професійно-технічної), фахової передвищої та вищої освіти (в тому числі в період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів та вступом до
іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним рівнем освіти та продовженням навчання за іншим, за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців), до закінчення цих закладів освіти, але не довше ніж до досягнення ними 23 років);
копії довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією (для осіб з інвалідністю);
копії рішення суду про обмеження цивільної дієздатності отримувача або визнання недієздатним отримувача (для осіб, цивільна дієздатність яких обмежена, та недієздатних осіб);
копії рішення суду або органу опіки та піклування про призначення отримувачу опікуна або піклувальника (для опікунів та піклувальників);
копії свідоцтва про смерть (для членів сім'ї загиблого (померлого);
довідки судово-медичної експертизи про причину смерті;
засвідченої копії рішення суду, що набрало законної сили, або нотаріально посвідченого правочину, що підтверджуватиме факт перебування отримувача на
утриманні загиблого (померлого) (для членів сім'ї загиблого (померлого), що перебували на його утриманні).

Заява із сканованими копіями необхідних документів може бути подана в електронній формі через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України із використанням електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису.
Заява подається отримувачем особисто або його законним представником