25.07.2025 12:02
У Радехівському секторі обслуговування платників Шептицької ДПІ проведено сеанс «гарячої» лінії: « Про облікові картки платника податків (далі – РНОКПП)

Завідувач Радехівського сектору обслуговування платників Шептицької ДПІ Руслана Мулявка провела сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія». з питання верифікації реєстраційного номера облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) в «ДІЇ». Що таке верифікація РНОКПП?
Верифікація РНОКПП – підтвердження реєстраційних даних фізичної особи при запиті застосунком «ДІЯ» до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі — ДРФО).
У випадку наявності неточностей в банківських даних або в ДРФО, РНОКПП може не проходити верифікацію, тобто в застосунку «ДІЯ» не відображатиметься ваш ідентифікаційний номер. Найчастіше це пов`язано з розбіжностями реєстраційних даних (ПІБ, дати народження тощо) в документах з реєстром.
Як внести зміни в реєстраційних даних, не звертаючись до ЦОП?
У разі неможливості звернення до ЦОП фахівець рекомендував скористатися безкоштовними та зручними сервісами від ДПС а саме: «Електронний кабінет» та мобільним застосунком «Моя податкова».
Для внесення змін до ДРФО необхідно подати заяву за формою №5ДР через меню «ЕК для громадян»/Заява про внесення змін Державного реєстру фізичних осіб платників податків. Для приєднання до заяви за формою №5 ДР сканованих копій документів, які підтверджують зміни облікових даних, треба використати вкладку «Додатки» та обрати «Документ довільної форми». У разі необхідності отримання картки платника податків після подання заяви за формою №5ДР через електронні сервіси, необхідно звернутися до ЦОП, який був вказаний при подачі заяви.
Посадовиця наголосила на перевагах листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі, а саме: отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет; миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет); забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції; зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів та постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.
Як це виправити?
Для початку необхідно звернутися до відділення банку через який ви авторизуєтеся в «ДІЇ», щоб переконатися у коректності введених даних. Звірте, чи збігаються дані в реєстрі з даними в паспорті (ПІБ, дата народження) та податковому номері. Банк перевірить дані в системі та виправить за наявності помилки.
Якщо помилки в банківських даних відсутні, а РНОКПП не проходить верифікацію, тоді потрібно звернутися до будь-якого Центру обслуговування платників податків (далі — ЦОП) для уточнення та зміни реєстраційних даних (у разі необхідності) з документом, що посвідчує особу. У разі зміни реєстраційних даних пред’явити документи, які підтверджують зміну таких даних. У випадку наявності розбіжностей, інформацію оновлять, а вам нададуть новий документ.
Якщо ви вже провели звірку реєстраційних даних у вище зазначених установах, а документ все ще не верифіковано, радимо звернутися до служби підтримки застосунку «ДІЯ».
Додзвонювачі цікавилися питаннями реєстрації та входу до Електронного кабінету, способами отримання кваліфікованого електронного підпису, можливістю отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, переглядом стану розрахунків з бюджетом і поданням заяви за формою 20-ОПП. Платники отримали кваліфіковані відповіді на поставлені питання.
Руслана Мулявка розповіла про зручність використання електронного формату для подання звітності суб’єктами господарювання, зокрема завдяки інтеграції з бухгалтерським програмним забезпеченням та автоматичному формуванню квитанцій про прийняття звітів. Завдяки таким можливостям бізнес може заощадити час і мінімізувати ризики технічних помилок.